Třeboň a Třeboňsko - turistické informace

Cyklotrans - dopravní systém

Informace pro příští rok zaktualizujeme na jaře 2024...


Pro cyklisty a cykloturisty a turisty máme dobru zprávu! Po vzájemné dohodě Jihočeského kraje a společnosti GW BUS bude opět v létě 2023 v provozu oblíbený cykloturistický projekt Cyklotrans. 

CYKLOTRANS pro sezónu 2023 - od  27. května do 1. října

Cyklobusy vyjedou na své pravidelné trasy již v sobotu 27. 5., a cyklisty i pěší turisty bez aut a dlouhých přejezdů doopraví do nejatraktiv­nějších míst Jihočeského kraje.

Autobusy s cyklovleky vyjíždí z Českých Budějovic  a dopraví zájemce do různých koutů Jihočeského kraje, aby je pak večer zase dovezly zpět. Cílovými stanicemi jsou Kvilda a Kašperské Hory (Šumava), Horní Planá (Lipensko), Horní Stropnice (Novohradské hory), Orlík,  Slavonice (Česká Kanada).

Z Třeboně přímo do Slavonic i na Kvildu

Dvě z linek mohou přímo využít i Třeboňáci, protože projíždí Třeboni:

  • zelená linka 180 vás doveze  i s kolem na východ až do Slavonice. 
  • modrá linka 180 vás z Třeboně doveze do Českých Budějovice a zde přechází  na linku 185 a doveze vás až na Kvildu.  Modrá linka jede z Třeboně  brzo ráno; můžete jet pouze do ČB a zde přestoupit na jiné linky cyklotransu.  
  • Na Třeboňsku lze využít i tzv. třeboňskou linku, která spojuje Třeboň se Staňkovem. Tato linka jezdila už loni v rámci rozšíření cyklotransu o linky dalších smluvních dopravců jihočeského kraje pod souhrnným názvem Jihočeské letní linky.

Co je to Cyklotrans?

Dopravní systém CYKLOTRANS je služba, umožňující turistům a cykloturistům v sezóně pohodlnou přepravu na linkách mezi atraktivními místy jižních Čech.

Jižní Čechy patří mezi cyklistické ráje a Cyklotrans doplňuje turistickou infrastrukturu kraje a zvyšuje komfort a možnosti turistů. Snižuje individuální dopravu a tím mj. šetří přírodu. A tak zpětně přispívá k tomu, že si Jižní Čechy (a tedy i Třeboňsko) pro návštěvníky zachová, i díky čistému ovzduší, svou vysokou atraktivitu.

Výhody a přínosy projektu:

  • dopravní systém pro pěší a cyklisty
  • osm autobusových linek pokrývající oblast Jihočeského kraje od Šumavy přes Novohradské hory a Třeboňsko až po Jindřichohradecko
  • ideální společník pro cykloturistiku a pěší turistiku bez závislosti na automobilu (stejně dobře poslouží i běžné veřejnosti)
  • Na autobusové linky navazují i podobné železniční spoje a na jezerech Lipno a Orlík dokonce i lodní doprava.
  • K přehlednosti systému přispívá i jednoduché a srozumitelné barevné značení.

Kam cyklobusy jezdí? 

MODRÁ LINKA 180 + 185 Třeboň - České Budějovice – Prachatice – Vimperk – Kvilda
ŠEDÁ LINKA 184 České Budějovice – Prachatice – Volary – Kvilda
ČERVENÁ LINKA 183 České Budějovice – Český Krumlov – Volary – Kvilda
VLTAVSKÁ LINKA 182 České Budějovice – Č.Krumlov – Lipno n.Vlt. – Horní Planá
ZELENÁ LINKA 180 České Budějovice – Třeboň - J.Hradec – Slavonice 
ŽLUTÁ LINKA 187 České Budějovice – Týn n.Vlt. - Písek - Orlík 
NOVOHRADSKÁ LINKA 125 + 168 České Budějovice – T.Sviny – Nové Hrady – Hojná Voda
 

Jak Cyklotrans funguje?

  • Všechny barevné linky vyjíždějí ráno z Českých Budějovic a zastavují na zastávkách uvedených v jízdních řádech; večer se všechny linky vracejí zpět do Českých Budějovic.
  • Jízdní kola se přepravují na cyklovleku s kapacitou 25 kol. Některé spoje Jihočeských letních linek přepravují max. 6 kol. 
  • K přepravě jsou přijímána všechna jízdní kola o maximální hodnotě 30 000 Kč, ze kterých musí být odstraněny před nakládkou všechny odnímatelné součásti (brašny apod.). Elektrokola jsou přepravována, pouze pokud lze snadno demontovat baterii nebo pokud je její uložení vhodné pro přepravu na cyklovleku.
  • Jízdné pro osoby se na výše uvedených linkách řídí běžným tarifem, tj. vzdáleností dle jízdního řádu mezi nástupní a výstupní zastávkou.
  • Jízdní kolo je přepravováno za 25 Kč v jednom spoji či za 40 Kč na celý den bez ohledu na přepravovanou vzdálenost. K přepravě jsou přijímána všechna kola, kde jsou odstraněny všechny odnímatelné součásti (brašny apod.). Elektrokola jsou přepravována pouze pokud lze snadno demontovat baterii nebo pokud je její uložení vhodné pro přepravu na cyklovleku.
  • Rezervace cesty předem není možná.
  • Konečné rozhodnutí o přepravě vydává řidič autobusu.

Proč doporučujeme využít služeb Cyklotrans?

  • dostanete se do nových míst, a zde si zvolíte trasu výletu podle svého
  • z konečné stanice se můžete vrátit domů „po vlastní ose“, nebo relaxovat v nedotčené přírodě a využít večerních spojů
  • nemusíte se vracet ke svým zaparkovaným automobilům
  • ušetříte starosti s odstavením auta v turistických centrech a peníze za parkovné
  • do kopce jedete autobusem, s kopce pohodlně na kole či pěšky
  • podpoříte ekologický způsob dopravy

Více na www.cyklotrans.cz.


Cyklobusy poprvé vyjely v r. 2003, a od té doby zájem o tuto službu stále stoupá. Zpočátku přepravu zajišťoval ČSAD JIHOTRANS a. s., České Budějovice, a he podporován z prostředků Jihočeského kraje; generálním partnerem je jaderná elektrárna Temelín.

Galerie
rozbalit galerii
Komentáře
Celkem 2 komentáře, poslední přidán 19.10. 2017 09:51

jarda 09.12. 2011 17:34 Odpovědět
Letos nám poprvé vyšlo, že jsme mohli použít cyklobus z Třeboně až k zastávce Klášter u Nové Bystřice. Nazpět jsme se vraceli na kole po trase rybník Osika, Nová Bystřice okolo golfového hřiště s doporučením přes Rakousko k hotelu Peršlák a dále do Staňkova přes Lutovou zpět do Třebně. Vřele doporučuji bylo to super.
Administrátor 19.10. 2017 09:51 Odpovědět
Cyklotrasy na jihu Čech letos přepravily 18 tisíc turistu (TZ)
Speciální autobusové linky upravené i na přepravu bicyklů v Jihočeském kraji v létě 2017 využilo téměř 18 tisíc turistů. Je to zhruba o tisíc méně než ve stejném období loni. Cyklistů bylo letos mezi cestujícími přibližně 3500. Turisté nejvíce využívali linku na šumavskou Kvildu, řekla za projekt ČEZ Cyklotrans Jana Holoubková.

Speciální autobusy byly v provozu od 10. června na čtyřech a o letních prázdninách na sedmi vybraných linkách. Turisty vozily do konce září a najely v součtu téměř 58 tisíc kilometrů.

\\\"Ve srovnání s loňským rokem, který byl velmi úspěšný, bylo přepraveno o něco méně cestujících. To způsobilo ukončení obsluhy úseku Slavonice - Jemnice - Vranov nad Dyjí - Lukov - Znojmo od 3. září na pravidelné zelené lince. Spoje linky zůstaly pouze na trase České Budějovice - Třeboň - Jindřichův Hradec - Slavonice. K tomuto kroku jsme přistoupili na základě nepřiděleného příspěvku od Jihomoravského kraje pro rok 2017 a v předchozích letech i pro rok 2015,\\\" uvedl generální ředitel společnosti GW BUS Robert Krigar.

Cyklobusy dotuje společnost ČEZ, která na ně přispívá ročně dva miliony korun. Podle jejích zástupců projekt podporuje životní prostředí. \\\"Cyklisté se na výjimečná místa dostanou bez toho, aniž by museli jezdit po hlavních silnicích a zároveň mohou nechat doma auto. Tedy hned několik oblastí, které v souladu s naší dohodou s krajem systémově podporujeme,\\\" uvedl Petr Šuleř ze Skupiny ČEZ.

Tento dopravní systém funguje v Jihočeském kraji 15 let. Cyklisté v regionu mohou využívat téměř 5000 kilometrů tras. Letos přibyla například cyklostezka mezi Třeboní a Novou Hlínou na Jindřichohradecku.

Zdroj: https://www.tyden.cz/rubriky/relax/cestovani/cyklobusy-na-jihu-cech-letos-prepravily-18-tisic-turistu_450633.html

Konec výpisu článku Cyklotrans - dopravní systém, id: 5500 , rubrika: Cykloturistika a turistika
Kategorie: , zveřejněn: 23.05.2023
Autor: Marie Košinová