Třeboň a Třeboňsko - turistické informace

Na kole Třeboňskem - tip na cyklovýlet 65 km

Nadace Jihočeské stezky připravila v rámci projektu Aktivní pohoda - Na kole krajinou jihočeského baroka tip na výlet s názvem

Na kole Třeboňskem

Základní informace:

• 65 km dlouhá
  • začátek a konec v Třeboni
  • nenáročná, vhodná pro trekingová kola
  • Třeboň  – Domanín – Kojákovice – Hrachoviště – Cep – Hamr – Chlum u Třeboně – Lutová – Žíteč – Libořezy – Mníšek – Stráž nad Nežárkou – Jemčina – Novosedly nad Nežárkou – Stará Hlína – Nová Hlína – Třeboň - Třeboň

Třeboňsko je lahodným koktejlem přírody, historie, pohybu a kulinářských zážitků v  příjemně vyváženém poměru. Nabízená trasa je ideálním tipem na jarní či podzimní cyklistický výlet, tedy v době, kdy tuto turisticky velice oblíbenou oblast opustí letní vlna pěších a lázeňských turistů.

Na kole Třeboňskem - leták

Podrobný popis trasy s mapkou ve formátu pdf ke stažení:

Na kole Třeboňskem - popis a mapka trasyNa kole Třeboňskem - popis a mapka trasy [4541.74 kB]

Z letáku vybíráme - popis trasy:

Z Třeboně  se vydáte po cyklotrase CT1034 po hrázi Opatovického rybníka přes Domanín do Kojákovic, kde odbočením vlevo přejedete na CT1212 a po ní na Hrachoviště a 4 km za vesničkou Cep najedete na CT122, po ní až do Chlumu u Třeboně. Přejedete po hrázi rybníka Hejtman a přímým směrem podél křížové cesty kolem kostela až do centra městyse.

Nyní se vydáte se po CT1011 do Lutové, odtud po CT1010 do Žítče, půl km za Žítčí vás CT1010 odklonem vlevo opustí a vy budete pokračovat přímo po silnici směr Libořezy, kde hned na kraji obce odbočíte vlevo do Mníšku, odkud se, po prohlídce návsi a kostela, vydáte severním směrem po místní (neznačené!) komunikaci kolem penzionu Mníšek, pak se po jednom km napojíte na místní komunikaci kopírující hranici CHKO Třeboňsko a po dalších 500 metrech (tj. za osadou Prohánidla - skupinka stavení po pravé ruce) na „Y“ křižovatce uhnete vlevo a pokračujete na sever stále podél hranice CHKO až na jižní okraj města Stráž nad Nežárkou, kde podjedete frekventovanou mezinárodní silnici E551. Hned za podjezdem odbočte vpravo na nenápadnou pěšinku, která vás převede přes drobnou vodoteč, a po špatné asfaltce se napojíte odbočením vlevo na Chlumeckou ulici, která vás přivede k zámku a muzeu E. Destinové.

Dál pokračujte po cyklistické cestě Nežárka značené modrým logem až do Jemčiny, pak po CT1034 (nejprve v souběhu s CC Nežárka) a následně po CT1170 do Novosedel nad Nežárkou. Z Novosedel vás povede CT GW Rožmberského dědictví na jih až k rybníku Hodějov, před jehož hrází CT uhne doprava a vy budete pokračovat rovně po CT1035 do Staré Hlíny, kde se odbočením vpravo s maximální opatrností zařadíte do provozu na silnici E551, je zde široká krajnice. Asi po půl km odbočíte z E551 doprava
na cestu po hrázi rybníka Vítek, která vás, v souběhu s naučnou stezkou Okolo Třeboně, dovede do Nové Hlíny a odtud dál podél lesa a
přes les, po hrázích tří rybníků a stále po trase NS Okolo Třeboně zdoláte nadjezdem bezpečně E551 a Vodárenskou ulicí dojedete na křižovatku, kde odbočíte vpravo na ulici Dukelskou, ta vás dovede do centra Třeboně.

Autorem trasy a letáku jsou jihočeské cyklostezky (www.jihoceske-cyklostezky.cz).