Třeboň a Třeboňsko - turistické informace

In-line bruslení na Třeboňsku

Kolečkové brusle jsou v posledních letech stále více populární, proto nabízíme několik tipů pro třeboňské in-line bruslaře.

Uvedené trasy sice nejsou oficiálně bruslařské, ale májí kvalitní povrch a nejsou kopcovité, proto jsou od příchodu tohoto sportu na Třeboňsko inline bruslaři využívány. Pro tyto trasy je také charakteristický minimální provoz, potkávat budete hlavně cyklisty.

Z Třeboně směrem na Přeseku, popř. do Dunajovic

Tato trasa vede vlastně po silnici do místních části Třeboně, ale je poměrně málo frekventovaná a kvalitou asfaltu pro in-line bruslaře vhodná.

Cesta začíná u obchodního centra Penny Market na okraji Třeboně a vede do Břilic, kde se můžete rozhodnout pro dvě možnosti:

  • pro začátečníky doporučujeme na břilické návsi zabočit doprava a jet směrem na Přeseku.
    Vlastní vjezd do obce Přeseka je z kopce, proto doporučujeme před obcí zastavit a vydat se na zpáteční cestu.
    Tato trasa je vlastně začátek cyklistické naučné stezky Rožmberk.
  • pro zkušenější bruslaře doporučujeme v Břilicích na návsi zatočit doleva a vydat se směrem na Dunajovice.
    Trasa vede krásnou jihočeskou krajinou mezi poli okolo malebného rybníka Nový Dunajovický. Sjezd v obci Dunajovice může být pro nezkušené bruslaře náročný, proto doporučujeme u kostelíka skončit.

Tyto dvě trasy jsou poměrně krátké; cesta na Přeseku je dlouhá cca 3 kilometry, na Dunajovice necelé 4 km.

Z Třeboně – Holičky směrem na Stříbřec

Cesta vhodná pro bruslaře začíná v Třeboni u sv. Petra a Pavla a vede lesem přes Holičky a poté mezi rybníky až k samotě Vitmanov.

Trasa je nenáročná; kromě jednoho mírného kopečku je to v podstatě rovina. Povrch je vcelku kvalitní asfalt, místy není uválcován do dokonalé hladkosti a je mírně hrbolatý. Trasa vede lesem, proto je třeba dávat pozor na kamínky a zbytky kůry. Na asfaltce mohou být i drobné větvičky.

Zhruba na začátku druhé třetiny cesty je dřevěný most přes Lužnici, který se plynule přejet nedá, je nutno jej přejít. Provoz je minimální, občas projede auto lesáků nebo někdo, kdo si zkracuje cestu na Stříbřec. V sezoně je zde mírně zvýšený pohyb cyklistů.

Trasa je vhodná pro pomalejší rodinné výlety.

Délka trasy je necelých 7 km.

Z Chlumu u Třeboně na Novou Huť

V Chlumu u Třeboně se bruslaři mohou vydat po krásné lesní cestě od hájovny U Brůdků (u obci Kosky na silnici z Majdaleny na Chlum) k hájovně Nová Huť.

Trasa je nenáročná, neboť na ní nejsou větší kopce ani prudké zatáčky. Asfalt je tu až na drobné nedokonalosti kvalitní. Tuto trasu používá hodně cyklistů, zvláště o víkendech, proto je třeba s nimi počítat. Dále je třeba dát pozor asi v polovině trasy, neboť zde trasu protíná silnice z Klikova na Chlum.

Trasa měří 6 km.

Chlum u Třeboně – Okolo rybníka Hejtman

V Chlumu u Třeboně se bruslaři mohou vydat kolem rybníka Hejtman. Nejprve jedeme po jižním pobřeží rybníka, poté mezi poli, po pravé straně míjíme rybník Špačkov, projedeme krajem obce Špačkov. Zde se na křižovatce vydáme vlevo abychom dojeli do Chlumu do výchozího bodu.

Trasa vede po silnici s automobilovým protvozem, proto je třeba dát pozor. Další nevýhodou jsou občasné nerovnosti povrchu.

Trasa měří cca 7 km.

Třeboň: Lázeňský park u Aurory

Pro bruslaře – začátečníky je vhodná i spletitá síť u rybníka Svět v parku lázní Aurora. Lázeňských hostů je zde přiměřeně, často sedí na lavičkách. Běžných turistů zde není mnoho, protože se lázně nacházejí až na okraji Třeboně.

Plusem je nádherné prostředí, rovinatý terén, snadný přístup.
Mínusem jsou na chodnících občas napadané větvičky ze stromů.

Ze Suchdola n. L. podél řeky Lužnice

Ze Suchdola n. Lužnicí mohou bruslaři vyrazit až ke Dvorům n. Lužnicí.

Vyjedete od sportovního areálu po cyklostezce, přejedete silnici a pokračujete dál po cyklostezce, která sleduje mlýnský náhon a později hlavní tok Lužnice. Pak se odklání od řeky a končí u suchdolského hřbitova. Napojuje se na místní silnici Suchdol – Dvory, kde je nádherný povrch cesty i okolní krajina. Aut je minimum. Doporučujeme u vlakové zastávky Dvory skončit, popř. otočit se, neboť dál byste jeli vesnicí, a už to není ono.

Délka trasy je cca 7 km.

Galerie
rozbalit galerii
Komentáře
Celkem 3 komentáře, poslední přidán 27.08. 2018 08:49

Reagovat na příspěvek:

Tally | 23.10. 2014 10:10

Ahoj. Radicalky pouzivam taky, 90mm 85A v predu a vzadu mam 100mm. Jsem spokojenej co se tyce pomeru cena/vykon. Nesetrim se a ani bruslea mam je na sezonu. Cca 800–1000km, pricemz je sjizdim az o 11mm na predku

(neveřejný údaj)

Ofka 19.07. 2013 09:56 Odpovědět
Trasa je to úžasná, loni jsme jí projeli asi 20× a nakonec jsem si na ní úplně sjela kolečka. Nevím jak se to mohlo stát, žádné šunty to nebyly. Nevím, možná si kupuji špatný typ (Náhradní kolečka Radical 84 x 24 mm 84 A sada) Co říkáte? Nějaké doporučení?
Enri 27.08. 2018 08:49 Odpovědět
Na takové trasy doporučuji kola o vyšší tvrdosti. Třeba 88A
E
Tally 23.10. 2014 10:26 Odpovědět
Ahoj. Radicalky pouzivam taky, 90mm 85A v predu a vzadu mam 100mm. Jsem spokojenej co se tyce pomeru cena/vykon. Nesetrim se a ani bruslea mam je na sezonu. Cca 800–1000km, pricemz je sjizdim az o 11mm na predku

Konec výpisu článku In-line bruslení na Třeboňsku, id: 7634 , rubrika: Cykloturistika a turistika
Kategorie: , zveřejněn: 10.07.2011
Autor: Marie Košinová